 |
Íjász Tábor (The Rogue Encampment)
A tábor hasonló szerepet tölt be, mint a játék első részében a város. Minden új játék kezdésekor innen indul a karaktered, és ide térhet vissza a hosszú és véres harcok után. Itt akad gyógyító, aki begyógyítja a sebeidet, kovács, aki megjavítja a kicsorbult fegyvereket és kopott páncélokat, kereskedő, aki megveszi a felesleges tárgyaidat, illetve egyéb táborlakók, akik más hasznos dolgokkal állnak a rendelkezésedre. Azért is érdemes sokszor visszatérni ide, mert ezek az emberek szívesen beszélgetnek veled. Ezt onnan láthatod, hogy aki épp szólni kíván hozzád, annak a feje felett megjelenik egy felkiáltójel. Ilyenkor menj oda hozzá, és hasznos dolgokat mesél majd neked. Ezenkívül mindegyikük szeret pletykálni valamit a többi itt lakóról vagy a környező vidékről. |
A táborból a négy égtáj bármelyike felé kiléphetsz (ennek iránya véletlenszerű) és máris ellenséges területre jutsz. Hogy épp hova csöppentél, a környező világ melyik szegletébe, az nagy piros betűkkel meg is jelenik rögtön. Idekint zajlik az élet, jön a csépelnivaló. A szörnyecskéket azonban nem kell feltétlenül kiirtani. Egész békésen ki lehet a legtöbbjét kerülni, amennyiben nem tapasztalati pontokat óhajtasz gyűjteni, hanem a küldetéseidet szeretnéd mielőbb teljesíteni. Az alábbiakban láthatod részletezve, merre vezet majd az utad. Kellemes barangolást!
 |
Vérmocsár (The Blood Moor)
Rögtön a Tábor mellett terül el a Vérmocsár. Barátságtalan vidék, Zombik és Tüskés Patkányok lakják. A területen elszórva ládákat, köveket (amik alatt találhatunk ezt-azt), oltárokat és elhagyott házikókat találhatsz. Ezen keresztül vezet az út a Hideg Síkságra (az út végén találkozhatunk Flavie-vel, az Íjásszal) és itt találhatod a Gonosz Barlangját (Den of Evil). Ha már egyszer megtaláltad ezt a barlangot, és meg is csináltad a hozzá kapcsolódó küldetést, akkor az ezt követő játékban már csak egy sima névtelen barlangot fogsz itt találni. |
 |
A Gonosz Barlangja (Den of Evil)
Akár a Gonosz Barlangjaként, akár csak egyszerűen Barlangként akadsz rá, ugyanazt találod a mélyén. Zombik, Óriásbarmok, Bukottak és Bukott Sámánok várnak itt rád. Egy-két láda, halott íjász vagy nagy ritkán egy oltár akadhat utadba a járatok feltérképezése közben. Nagy kincsekre ne számíts! |
 |
Hideg Síkság (The Cold Plains)
Ez a terület folytatása a Vér Mocsárnak, nem is különbözik sokban tőle, talán csak méreteiben, valamivel nagyobb kiterjedésű. Az itt található szörnyek viszont már veszélyesebbek. Nem csak egyszerűen erősebbek, mint amit már megszoktál, de csoportokban is támadnak. Találkozhatsz itt a gonosz oldalára állt Íjászokkal, Bukottakkal és Sámán- jaikkal, Óriásbarmokkal, és sokszor előfordul, hogy az egyes csapatok egy különösen erős vezér irányításával támadnak rád. A tereptárgyak hasonlóak, mint az ingoványban, csak itt az elhagyott házak időnként lángolnak. Találkozhatsz istállószerű épületekkel is, és ezen a területen is található egy barlang... |
 |
Barlang (Cave)
...amely barlang két szintből áll. Felépítését tekintve hasonlít a mocsárban lévő barlanghoz, csak nagyobb annál. Ennek ellenére a második szint mindig jóval kisebb, mint az első. Áruló Íjászok, Csontvázak és Éhező Halottak állhatják el az utadat, és gyakran előfordul, hogy vezetőjük is akad. Ezekre a helyekre érdemes benézni, a sok vezér jelenléte miatt, akik nagy eséllyel dobnak el mágikus cuccokat. |
 |
Temető (The Burial Grounds)
Ez a megszentségtelenített Temető az élőhalottak birodalma. Életre kelt Csontvázak és Éhező Halottak hada indul meg lassan, de biztosan feléd, amint belépsz ide. A sírokat egy rozoga, hiányos kerítés öleli körül, de a szörnyek a kerítésen kívül is szép számmal megtalálhatóak. Odabent Blood Raven vezetésével pedig még többen várnak rád, ráadásul íjász vezérük a legyőzöttek helyébe minduntalan új élőholtakat hív. Miután végeztél ellenfeleiddel, körülnézhetsz az innen nyíló Mauzóleumban és Kriptában. |
 |
Mauzóleum (The Mausoleum)
A Mauzóleum egy komor és sötét hely. Vastag kő falai között a halál jár, de ettől függetlenül mindenképpen érdemes ide lejönni, mert elég sok kincsre lelhetsz idelenn. A vezér szörnyek által eldobott mágikus tárgyakra bizton számíthatsz, de az itt található ládák, hordók és szarkofágok mélye is sok kincset rejt. Későbbi nehézségi fokozatokon nagyobb kiterjedésű útvesztő vár itt rád. |
 |
Kripta (The Crypt)
Ez a hely felépítésében szinte teljesen megegyezik a Mauzóleummal. A szűk, többnyire sötét járatokban többségében élőholt ellenfelek próbálják soraikba csábítani mindazon kalandorokat, kik a kripta mélyén elrejtett kincsesláda tartalmára kíváncsiak. Későbbi nehézségi fokozatokon a Mauzóleumhoz hasonlóan egy nagyobb kiterjedésű útvesztő vár itt rád. |
 |
Köves Mező (Stony Field)
Erre a mezőre a Hideg Síkságról juthatsz. A terület a nevét valószínűleg arról a hat obeliszkről kapta, amelyek magányosan állnak a síkságon valahol. A kövekkel kezdetben semmit nem lehet kezdeni, csupán a különös, faragott jeleket láthatod rajtuk. Egy elrejtett tekercs őrzi titkukat - egy mágikus átjárót Tristram városába. A mezőn nyílik egy alagút, amelyen a hegyek alatt juthatsz el a Sötét Erdőbe. A terület egyébként hasonlít a Hideg Síkságra, még az itt rád támadó szörnyek is hasonlítanak az ottaniakra, csak valamivel erősebbek azoknál. |
 |
Tristram
Akik játszottak a játék előző részével, azoknak ez a helyszín nem lesz ismeretlen. A első részben már jól megszokott faluba juthatunk el a megnyitott átjáró segítségével. Ami azonban kissé eltér a megszokottól az az, hogy a falu lángokban áll. Csontvázak, démonok és élőholtak hada támad rád, de feltűnik a színen néhány régi ismerős is, ki élve, ki holtában. Egyikük a jó öreg Griswold, kinek elméjét megfertőzték a démoni erők, és most az életedre tör. A főtéren, a szökőkút mellett találod meg Caint egy kalitkában raboskodva. Ogden, Pepin és Farnham porhüvelye mellett megtalálhatod a kis Wirt testét is a falu határában (a zsebpénzét és a falábát rádhagyta). A pálya és a zene nagyon nosztalgikus hangulatot áraszt, ugyanakkor lehangoló látni, ahogy a jól ismert emberek és épületek a gonosz martalékaivá lettek. |
 |
Földalatti Átjáró (Underground Passage)
Ez a kis földalatti alagút köti össze a Köves Mezőt a Sötét Erdővel. Valójában nem egy egyenes alagút, hiszen számtalan oldalsó kis leágazás található itt, és az egyikük egy lejáratot rejt a második szintre. Noha a járatokban sok hasznos tárgyra (és egy kincsesládára) bukkanhatunk, legyünk óvatosak, mert a sötét folyosók mélyén gyors, gonosz démonok - köztük villámgolyókat köpő Romlottak és Áruló Íjászok - figyelik minden lépésünket. Igyekezzünk kifelé a sötét járatokból, mihamarabb fel a felszínre. |
 |
Sötét Erdő (Dark Wood)
Miután megtaláltuk a kijáratot, vehetünk végre egy nagy levegőt - a táj körülöttünk megváltozott, ezt a területet néhol ritkább, néhol sűrűbb erdő borítja, ami borzongós hangulatot kölcsönöz a tájnak, főleg este. A fák közül kék vackok rohannak rád, és hátulról meg íjász csontik támogatják őket. Egy különös, fehéres színű fán megtalálhatod azt a tekercset, amely a Tristamba vezető portál megnyitásához szükséges. Innen az út pedig a Fekete Mocsár felé vezet tovább. |
 |
Fekete Mocsár (Black Marsh)
Eléggé zsúfolt helyszín ez a mocsár. Először is itt van az Elfelejtett Torony, amely sötét pincéjének legmélyén egy vérszomjas, ördögi grófnő uralkodik. A tájon valahol találhatunk egy kis üreget is, ahova majd lemerészkedhetünk. Ezen a területen bukannak fel először a repülő szárnyas vérszívók, amik ugyan nem túl veszélyesek, viszont szaporodnak. Időnként rá lehet bukkani a fészkükre, ami folyamatosan ontja magából a kis szörnyeket. Egyébként a táj leginkább a Köves Mezőre emlékeztet, Bukottak táboraival, kisebb erdős foltokkal vegyítve. Innen a Tamoe Felföldre visz tovább az utad. |
 |
Az Elfelejtett Torony (The Forgotten Tower)
Ez az öt szintből álló torony szolgál otthonul a grófnőnek és népes kíséretének. Ahogy haladsz lefele a szinteken, néhol érdekes látványban lehet részed (lásd égő pentagramma). Ne tévesszen meg az egyes szintek mérete, későbbi fokozatokon ezek egyre nagyobbakká válnak, így sok időt tölthetünk el az ezekben való bolyongással. A grófnővel ne sokat beszélgess, elvégre nem azért látogattad meg. Elő a kétkezes csatabárdot vagy a tűzlabdát (kinek mi tetszik), és kezdődhet a tánc! Előtte ne felejtsd el fent megkeresni a waypointot, mert különben 5 szinten mászhatsz vissza felfelé... |
 |
Odú (The Hole)
Ezt a kis odút csak a kikapcsolódásra vágyó kalandoroknak érdemes felkeresni. Például néhány szörnycsapat kardélre hányása mindig megadja itt a kellő hangulatot :) Ha némi tapasztalati pontra vagy egy-két értékes tárgyra vágysz, akkor térj be ide. Bár az is lehet, hogy az a lilás fényben csillogó láda csupán hiú reményekkel kecsegtet a sötét járatok mélyén. |
 |
Tamoe Felföld (Tamoe Highland)
A neve ellenére ezt a terület ugyanolyan magasan fekszik, mint az ide vezető Fekete Mocsár. Ezen a kietlen területen már biztos lehetsz benne, hogy közeledsz célodhoz, a Kolostorhoz - rideg kőfalak határolják a területet az egyik oldalról. Itt a már megszokott ellenségek felturbózott változataival találkozhatsz, talán az egyedüli újdonságnak a Visszatért Mágusok számítanak, akik varázslövedékeikkel próbálnak pontot tenni az életed végre. Komoly veszélyt azonban csak akkor jelentenek, ha össze tudnak verődni egy kupacba és folyamatosan tűz alatt tartanak. Ilyen esetekben azért nem árt vigyázni. |
 |
Gödör (The Pit)
A Gödör az utolsó barlangszerű helyszín ebben a fejezetben. Általában értékes tárgyakat rejt a mélye, azon belül is a második szint. Tapasztalatszerzés és kincsek keresése fejében érdemes bedugni az orrunkat a áporodott levegőjű járatokba.
|
 |
A Kolostor Kapuja (Monastery Gate)
Ez a míves kapu vezet a Kolostor belsejébe. Némi szörny próbál megakadályozni a bejutásban, de ne hagyd magad. A kapu elég kis terület, innen szinte észrevétlenül (néhány szörny legyilkolása után) jutsz tovább a... |
 |
Külső Kerengő (Outer Cloister)
...Külső Kerengőre. Ez a hely oszlopokkal határolt kis belső udvar, ami valaha a Kolostor fénykorában nagyon szép látványt nyújthatott. Innen háromfelé haladhatsz tovább. Miután kigyönyörködted magad a szökőkútban, válaszd ki a neked tetszőt. Ha szerencsés voltál, rögtön mehetsz is tovább a Barakkokhoz, amennyiben nem, nos... még mindig van két lehetőséged :) Ne felejtsd el aktiválni a szobrok közelében lévő mágikus átjárót, mert könnyen előfordulhat, hogy a Kováccsal való találkozás szükségessé teszi majd a használatát. |
 |
Barakkok (Barracks)
A Barakkokban rendkívüli sötétség fogad, de úgy látszik ez az itt élő csontváz íjászokat és mágusokat, kecskedémonokat, kis vackokat a sámánjaikkal és az áruló íjászokat ez egy cseppet sem zavarja. Boroshordók és ládák sorai közt lavírozva kell megkeresned Kovácsot, és tőle visszaszerezni a mágikus kalapécsot. Amint ez megvan, haladhatsz is tovább. |
 |
Börtön (Jail)
A Börtön sötét folyosóit járva néhol Vízköpőkkel futhatsz össze, amelyek tűzlabdákat eregetnek magukból. Ennek ellenére mégsem ez az élő szobor itt a legfontosabb, hanem egy sokkal tanulságosabb dolog. Időnként találhatsz kis négyzet alakú termeket, amiknek látszólag nincs bejáratuk. Valójában a képen is látható helyen kell a falat megpiszkálni, és akkor kinyílik az ajtó. Odabent általában némi pénzt és két-három ládát találhatsz, de néha teljes fegyverraktár fogad idebent - ezen felszereléseknek néha még őrzői is vannak. |
 |
Belső Kerengő (Inner Cloister)
A Börtönből kijutva a Belső Kerengőre érkezel. Ez nagyon hasonlít a Külső Kerengőre, csak beljebb van :) Itt is található egy mágikus átjáró, amit szintén érdemes aktiválni. A terület kicsi, sok ellenféllel itt nem találkozhatsz. Kivéve, amikor kinyílik a Katedrális kapuja... |
 |
Katedrális (Cathedral)
... ugyanis a Katedrális igen szép látványt nyújtana, ha nem rontaná el a képet az fel-alá rohangászó szörnyek hada. Ahhoz, hogy élvezhesd a komor falak fennköltségét, előbb meg kell tisztítani a termeket a betolakodóktól. Ha ezzel végeztél, ne felejts el elmormolni egy imát isteneidhez, hogy segítsenek meg az előtted álló küzdelemben. Hidd el, szükséged lesz a jóindulatukra. |
 |
Katakombák (Catacombs)
A Katedrális alatt meghúzódó Katakombák rejtik a gonosz démon úrnő, Andariel tróntermét. Ahhoz, hogy a táborlakók újra szabaddá váljanak, és a Kolostor kapui kinyíljanak, meg kell küzdened ezzel a démonnővel. Persze előbb el is kell jutni odáig, és ebben igyekeznek megakadályozni óriáspókok, gonosz varázslók, élőhalottak, és más egyéb teremtmények hada, remélhetőleg sikertelenül. Miután sikeresen megküzdöttél Andariellel, akár a trónszékébe is beleülhetsz, bár az a sok koponya rajta nem túl bizalomgerjesztő. | | |